Crowdfunding & promotieonderzoek
De kerstpot en Majoor Bosshardt: bijna iedere Nederlander kent het Leger des Heils, maar onderzoek ernaar is schaars, zeker in Nederland. Dat is merkwaardig, want de organisatie speelt eind negentiende eeuw via maatschappelijk werk, Heils-Socialisme en vrouwelijke officieren een rol in Nederland, bij religieherijking, sociale kwestie en vrouwengeschiedenis. Daarom doen Stijn, mijn oudste zoon en ik (dubbel)promotieonderzoek aan Tilburg University naar de start van deze bijzondere organisatie.
Onze gezamenlijke reis is bijzonder. Academisch onderzoek doen is geweldig, maar in onze situatie ook uitdagend. Wij zijn namelijk buitenpromovendi. Dat klinkt deftiger dan het is: we doen bijna alles naast ons werk als predikant en docent/debattrainer en we moeten het project zelf financieren. Daarom kunnen wij jullie hulp goed gebruiken!
En natuurlijk: delen in je (online) netwerk is lief. Alvast van harte bedankt!